Hulp bij organiseren

Je ziet door de bomen het bos niet meer. Je hebt teveel spullen in je huis, te veel dingen te doen, je kan geen enkel belangrijk document meer terugvinden en over je huishouden kunnen we het maar beter niet hebben. Gek? Nee! Chaos komt in een op de zes huishoudens voor en dat is ook niet zo gek. We zorgen naar boven (ouders) en beneden (kinderen), we werken en proberen er ook nog een gezellig sociaal leven op na te houden.

Je kijkt om je heen en het lijkt of iedereen het zo makkelijk doet. Dat is niet zo. Diegenen die alle ballen in de lucht houden, stellen prioriteiten, krijgen hulp en organiseren erop los. Dat betekent dat er af en toe ‘nee’ gezegd moet worden en structureel tijd gereserveerd moet worden om de zaken op orde te houden.

Maar hoe dan? Daar kan ik je bij helpen. Organiseren kan je leren! Ik help je met het behalen van je doelen, het creëren van systemen en het stellen van prioriteiten.

Hoe? Dat lees je hieronder.

hulp bij organiseren

Hulp bij het organiseren van je spullen:

We pakken de ruimte aan die jou het meeste dwars zit. Samen bekijken we alle spullen en maken (nemen) een beslissing: spullen die in de ruimte moeten blijven, spullen die in een andere ruimte opgeborgen moeten worden en wat weggeven of weggegooid mag worden. Ik help je bij het maken van deze soms moeilijke keuzes. Wanneer we een selectie van spullen over hebben gehouden die in de ruimte opgeborgen moeten worden, help ik jou met deze op te bergen volgens een logisch systeem. Eventueel zorg ik voor een nieuw opbergsysteem. Het werk is gedaan zodra de ruimte op orde is volgens een duidelijk systeem en de spullen die verplaatst, weggegeven of weggegooid moeten worden, dat ook daadwerkelijk zijn. Je kan nu genieten van een heerlijk georganiseerde ruimte!

hulp bij organiseren
hulp bij organiseren

Hulp bij het organiseren van je administratie:

Het organiseren van je administratie kan een karwei zijn waar veel mensen tegenop zien. Het daadwerkelijke aanpakken van dit karwei geeft dan ook ontzettend veel voldoening en rust. Ook hier gaan we samen aan de slag: dichte enveloppen worden opengemaakt en gesorteerd op ‘nu doen’, ‘later doen’, ‘archiveren’ en ‘weggooien’. ‘Nu doen’ zijn papieren waar onmiddellijk iets mee gedaan moet worden omdat er anders boetes of afsluiting van diensten kan volgen, ‘Later doen’ papieren worden op volgorde van belangrijkheid gesorteerd. Indien het organiseren van de administratie niet in éen sessie lukt, dan wordt er tijd ingepland om de taken die uit deze papieren voortvloeien te gaan afhandelen en de ‘archiveren’ categorie ook daadwerkelijk te archiveren. Dit wordt een herhaaldelijk agendapunt totdat de papieren weer onder controle zijn.

Tevens wordt de huidige administratie opgeschoond en opnieuw gecategoriseerd zodat er een bruikbaar systeem resulteert waarmee je in de toekomst jouw administratie op orde kan houden.

Hulp bij het organiseren van je agenda:

Ook hier gaan we systematisch te werk. We gaan alle taken verzamelen totdat we een volledige lijst hebben. Ik help je hierbij want wellicht voer je vaak taken uit die je niet inplant, maar die wel degelijk veel van je tijd in beslag nemen. We kijken kritisch naar de lijst en vragen ons af of dit allemaal noodzakelijke taken zijn en of jij diegene bent die ze moet uitvoeren. We spitten door alles heen totdat we helder hebben wat er allemaal op je bordje ligt. Dan ga je aan de slag en we plannen de taken in en denken ook aan momenten van rust en ontspanning. Zodra er tijd gereserveerd is voor een taak, neemt deze geen onnodige ruimte meer in je hoofd in, en kan je meer genieten van je vrije tijd.

hulp bij organiseren

Filmpje NBPO

Hulp bij het organiseren van de schoonmaak:

Schoonmaken is noodzakelijk om te kunnen leven in een schone, veilige en prettige leefruimte. Bij het organiseren hebben we het schoonmaken meteen meegenomen. We gaan jouw vers uitgezochte spullen immers alleen maar terugzetten op een schone plek. Omdat we alle ruimtes aangepakt hebben, zijn deze door en door schoon. Ik help je met schoonmaakschema’s zodat jij van het behaalde resultaat kan blijven genieten.

Wil je direct naar mijn aanbod, klik dan op onderstaande button

Aanbod

Testimonials

Mieke heeft ons geholpen om structuur in huis aan te brengen. We zijn een jong en druk gezin. We zijn altijd in de weer, met ons werk, vrienden en natuurlijk de kinderen. We merkten dat we thuis onrustig waren, omdat er geen structuur was, en dan vooral in de kasten. Waar ligt dit, waar moeten we dit kwijt, noem maar op. We hebben een heel fijn en leuk huis, maar het is niet praktisch ingericht. Doordat we door de bomen het bos niet meer zagen hadden we geen energie om er iets aan te doen, maar daar was Mieke. Tijdens het eerste gesprek met Mieke werd meteen duidelijk hoe ze te werk gaat en wat ze voor ons kon betekenen. Er werden goede tips aangereikt waar we zelf mee aan de slag zijn gegaan. We kregen er helemaal zin in.
Mieke is echt een topper in chaos in huis structureren. Waar wij door de chaos niet meer wisten waar we moesten beginnen, begon Mieke gewoon. Heel gestructureerd. Ze is heel fijn in omgang, heel lief en rustig. Het is natuurlijk best persoonlijk en ik schaamde me wel voor de ‘zooi’ die naar boven kwam. Maar door Mieke haar persoonlijkheid, de manier hoe ze communiceert en hoe je het samen aanpakt kon ik dat snel achter me laten. Ze stelt je gerust en ik had gelijk het gevoel dat het goed ging komen. Door de hulp van Mieke voelt het thuis weer rustig en vind ik het fijn om bijvoorbeeld in de slaapkamer te zijn, waar het voorheen chaos was. Ook heb ik geleerd hoe ik het huis goed georganiseerd krijg en houd. Het overzicht en de rust zijn terug dankzij Mieke!

Meike de Groot

Ken je dat? Je wil wel opruimen maar hebt geen idee hoe en waar te beginnen. Dan komt Mieke van Frisse Moed om de hoek kijken. Ze kwam langs voor een intakegesprek en om ons huis te bekijken. Een beetje schaamde ik mij wel tijdens de toer door ons huis en dat terwijl ons huis niet lijkt op de afleveringen van verzamelaars maar toch kan je bij ons thuis beter de kasten dicht laten want anders komt er van alles uit vallen.

Wij zijn een gezin van 5. Vader, moeder, 2 pubers en een druktebol van 7  jaar  dus  spullen  genoeg. lkzelf ben in mijn hoofd heel georganiseerd en hou van lijstjes en plan alles tot in de puntjes. Helaas zien onze kasten er niet tot in de puntjes verzorgd uit.

D-day:

De dag dat Mieke mij dan echt kwam helpen organiseren had ik er zin in. Heerlijk een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Ze komt met een plan de campagne en geeft enorm veel handvatten om daarna zelf ook aan de slag te kunnen gaan. Mieke gaat passen en meten en geeft aan wat je aan materialen kan halen zodat het huis georganiseerd word. Mieke is duidelijk, rustig en gestructureerd. Kortom een echte topper die haar vak verstaat en van chaos in een huis met 5 personen een georganiseerd huis kan maken inclusief tips en tricks.

Suzan Snelders-van Huet